شیشه های ساختمانی

شیشه های ساختمانی

شیشه به عنوان یکی از مصالح پر‌مصرف ساختمان است که علاوه بر تامین نور داخل، ارتباط بصری با خارج ساختمان را امکان‌پذیر می‌سازد و از جایگاه بسزایی برخوردار است. شیشه می تواند در نمای ساختمان وظیفه زیبایی و هنر معماری و ایمنی را فراهم کند یا به عنوان جداکننده بخشهای مختلف بکار رود. توقعات متنوعی که از شیشه در این صنعت دیده می شود، روز به روز افزایش می یابد.

شیشه های ساختمانی را می توان برحسب حجم کاربرد در سه بخش عمده تقسیم بندی کرد:

الف- شیشه های ایمنی

این شیشه‌ها ضمن ایجاد زیبایی، وظیفه حفظ ایمنی جان ساکنین و اموال مربوطه را به عهده دارند. برحسب کاربرد می توانند سکوریت و یا لمینت دو یا چند لایه باشند. درب مجتمع های مسکونی و مغازه ها و بانکها، ویترین طلافروشی ها و ... از این دسته اند. مطالب مرتبط به این نوع شیشه ایمنی در بخش مربوطه آمده است.

امید اصفهان مفتخر است از ابتدای فعالیت تا کنون تولید داخلی این نوع شیشه های ایمنی را بر عهده داشته و توانسته است با استفاده از مدرن ترین تکنولوژی روز دنیا و مجرب ترین تیم فنی، شیشه های نشکن ساختمانی با کیفیت به بازار عرضه نماید.

 

 

ب- شیشه های دوجداره

این شیشه ها معمولا برای دربها و پنجره های اطراف ساختمان که با بیرون در ارتباط هستند، بکار می روند. وظیفه عمده این دسته محصولات، کاهش اتلاف حرارت و کاهش آلودگی صدای دنیای مدرن امروزی است. بنابراین می توان از آنها به عنوان عایقهای حرارتی و صوتی کارآمد استفاده کرد. در تولید شیشه ای جانبی خودروها مانند اتوبوس های بین شهری جدید نیز استفاده از این فن آوری مرسوم، به صرفه و مسافرپسند است.

این محصول با نصب دو یا چند لایه شیشه و ایجاد فضای خالی بین لایه ها توسط اسپیسر های مخصوص از انجام انتقال انرژی حرارتی و صدا به روش هدایت (Conduction) جلوگیری می کند.

استفاده از گازهای خنثی مخصوصا آرگون(به جای هوا) این وظیفه را کارآمدتر می کند. استفاده از پودر مخصوص سیلیکوژن باعث جذب رطوبت گاز محبوس بین لایه ها شده و از بروز شبنم و نقص دید منتجه جلوگیری می کند.

استفاده از اسپیسرها با سایز بزرگتر این مشخصه عایق بودن را تقویت می نماید. همچنین با استفاده از چسبکاری مخصوص در محیط شیشه می توان از ورود رطوبت فضای خارج به داخل لایه های این شیشه جلوگیری کرد.

با استفاده از شیشه های نشکن و یا لمینت در تولید شیشه های دوجداره، می توان مشخصه ایمنی را نیز به این نوع محصولات اضافه کرد.

شیشه‌های انعکاسی یا رفلکس ضمن ایجاد زیبایی نما ساختمان، وظیفه حفظ حریم خصوصی ساکنین را به عهده دارند. شیشه های رفلکس به طور کلی عبور نور از یک سمت را مجاز و از سمت دیگر جلوگیری می کنند.

در این راستا امید اصفهان مفتخر است از ابتدای فعالیت تا کنون تولید داخلی این نوع شیشه را بر عهده داشته و توانسته است با استفاده از مدرن ترین تکنولوژی روز دنیا و مجرب ترین تیم فنی، شیشه های دوجداره ساختمانی با کیفیتی را مطابق خواسته مصرف کننده به بازار عرضه نماید.

 

ج- شیشه های خاص

 از آنجائیکه توقعات سیری ناپذیر دنیای امروز، بر صنعت شیشه هم موثر است، وجود محصولات جدید ناگذیر است. این محصولات علاوه بر رفع این عطش باعث ایجاد توقعات اضافه تری نیز می شوند. فن آوری های جدید در این صنعت بسیار است که در زیر فقط به دو فن آوری عمده ی پرکاربرد اشاره شده است:

شیشه های پوشش دار: این نوع شیشه با ایجاد چندین لایه پوششی ترکیبی از فلزات مختلف روی شیشه خام، مشخصات دلخواه را به شیشه اضافه می کند. مانند شیشه های Low-E که با نام کم‌گریز(Low Emission) از انتقال انرژی و حرارت جلوگیری می کند بدون آنکه بر انتقال نور مرئی تاثیر بگذارد. بنابراین نور خورشید منتقل می شود اما در زمستان حرارت بخاری به بیرون منتقل نمی شود و همینطور در تابستان حرارت بیرون به داخل نفوذ نمی کند. این یعنی جهشی در بخش صرفه جویی انرژی.

شیشه های هوشمند: این نوع شیشه با استفاده از یک طلق مخصوص(PDLC) لمینت می شود که با استفاده از قطع یا وصل جریان برق شیشه از حالت شفاف به حالت مات یا بلعکس تبدیل می شود که انقلابی در ایجاد حریم خصوصی است.

امید اصفهان تولید شیشه هایی با فن آوری جدید را در افق برنامه های آینده خود قرار داده است که به یاری خدا و تلاش دست اندرکاران محقق خواهد شد.

 

 

 

 

طراحی و پیاده سازی توسط : دیجیتال مارکتینگ یلدا