شیشه های نشکن

شیشه های نشکن

 

این شیشه ها بصورت تک لایه بوده و با عنوان سکوریت (Tempered or Toughened Glass) شناخته شده اند. با اعمال عملیات حرارتی، دانه بندی دو سطح خارجی از سطح داخلی بسیار ریزتر شده و بنابراین شیشه برای تحمل نیروهای بالاتر آماده می شود.

اگرچه این شیشه ها نیز در اثر تنش های (بالای) نیرویی و حرارتی شکسته می شوند، اما از آنجائیکه به قطعات بسیار ریز تبدیل می شوند، از این خاصیت به عنوان مشخصه ایمنی یاد شده و با توجه به مراحل کمتر (و در نتیجه هزینه پایینتر) نسب به شیشه های ایمنی لمینت، در طراحی شیشه های عقب و جانبی خودرو بکار گرفته می شوند. زیرا زیرا مهمترین عامل تصادفات، ضربه از ناشی از حرکت به سمت جلو خودرو است و بنابراین آمار ضربه ها به خودرو در عقب و جانبی ها نسبت به شیشه جلو کمتر است. در صورت تصادف یا هر عامل تنش زای دیگر، سرنشینان خودرو، بخاطر شکست شیشه (که عمدتا نماد تیزی و برش است) آسیب محسوسی را تجربه نخواهند کرد.

این خاصیت در تولید شیشه های خاص مانند کوره ها (یا به طور عمده محصولاتی که با شوک های حرارتی سر و کار دارند) و یا دربهای ایمنی ساختمانی نیز بکار می رود.

در شرکت شیشه ایمنی امید اصفهان این شیشه ها با توجه خط های متعدد تولیدی به دو گروه کلی شیشه های خم نشکن و شیشه های صاف نشکن تقسیم می شوند.

برای تولید این نوع شیشه ابتدا شیشه خام در دستگاه برش پیشرفته CNC  با دقت به شکل مورد نظر برش داده شده و به منظور از بین بردن لبه های تیز ناشی از برش و لول کردن لبه های شیشه، از سنگهای مخصوص که به دیاموند معروف است، استفاده می‌نماید. در صورت نیاز به سوراخکاری، عملیات مذکور تکمیل می‌گردد. شایان ذکر است کلیه مراحل به صورت تمام اتوماتیک انجام می‌شود.

شیشه ها پس از مرحله دیاموند نیاز به شستشو دارند تا ذرات شیشه(پودر حاوی سیلیس) روی سطح شیشه باقی نمانده و در مراحل بعدی ایجاد خط و خش ننماید. این مرحله نیز توسط دستگاههای پیشرفته انجام می گیرد.

با توجه به نوع محصول تولیدی، ممکن است نیاز به انجام چاپ باشد. برخی از محصولات نیازمند چندین نوبت چاپ هستند مانند شیشه های عقب خودرو که علاوه بر چاپ حاشیه مشکی به چاپ مدار گرمکن نیز نیاز دارند. جهت انجام هر عملیات چاپ سیلک، شیشه ها از طریق غلطک هایی وارد دستگاه چاپ شده و عمل چاپ بطور اتوماتیک انجام گرفته و سپس وارد کوره خشک کن می شوند.

شیشه ها بعد از عملیات چاپ سیلک به کوره خم کاری فرستاده می شوند. با توجه نوع خم محصول، کوره مربوطه انتخاب می شود. در این کوره ها خم مورد نیاز بر حسب انحنای لازم در شکل نهایی شیشه ایجاد می گردد. دما و زمان عملیات خم کاری هر شیشه بر اساس ضخامت و رنگ شیشه از پیش تعیین شده و تحت کنترل می باشد.

پس از عملیات خم کاری، بر حسب مشخصه های محصول ممکن است مراحل دیگری مانند لحیم کاری فیش و یا مونتاژ قطعات دیگر لازم باشد که بر طبق مدارک تولیدی انجام می پذیرد.

محصولات پس از این مرحله، بر حسب سفارش مشتری برچسب‌گذاری و و برای ارسال بسته بندی می‌شوند.

لازم به تذکر است که واحد کنترل کیفیت شرکت شیشه ایمنی امید اصفهان علاوه بر نظارت مرحله به مرحله در روند تولید شیشه و بخصوص پس از مرحله خم کاری، قبل از هر بسته بندی نهایی نیز کیفیت محصول را مورد بازرسی کامل قرار می دهد.

امید اصفهان مفتخر است از ابتدای فعالیت تا کنون تولید داخلی این نوع شیشه های ایمنی را بر عهده داشته و توانسته است با استفاده از مدرن ترین تکنولوژی روز دنیا و مجرب ترین تیم فنی، علاوه بر تولید شیشه های نشکن ساختمانی با کیفیت، نیاز بازار را در بخش های صنایع داخلی خودرو و بازار پس از فروش و یدک مرتفع نماید.

 

 

طراحی و پیاده سازی توسط : دیجیتال مارکتینگ یلدا