شیشه های خودرویی

شیشه های خودرویی

 

در طراحی شیشه های خودرویی سازگاری بین چند معیار اصلی مد نظر طراحان می باشد که می توان به الزامات عملکردی (تامین دید کاملا شفاف به محیط پیرامون خودرو، آئرودینامیک سطح خارجی که منجر به عملکرد بهتر موتور و زیبایی محصول نهایی و ... می شود)، الزامات ایمنی(امنیت سرنشین ها در صورت بروز حادثه)، الزامات زیست محیطی(قابلیت بازیافت) و الزامات اقتصادی(هزینه متناسب) و غیره اشاره کرد.

هر چند که شفافیت بدیهی ترین قابلیت شیشه است، اما حفظ شفافیت شیشه در فرآیند تولید شیشه های خم و ایمن خودرو کار دشواری است که نیاز به تکنولوژی بسیار پیشرفته دارد. در روند اخیر طراحی در صنعت خودرو، افزایش سطح شیشۀ بدنۀ خودرو و یکپارچگی خم و شکل شیشه ها با خم و شکل بدنۀ ایرودینامیک خودرو مد نظر می باشد. خم کردن شیشه ذاتا منجر به ایجاد موج در شیشه می‌شود. تولید شیشه ای غیر معوج با قوس پیچیده و ابعاد بزرگ شیشه های خودروهای جدید، اولین و مهمترین چالش پیش روی تولید کنندگان شیشه های خودرویی است .

در کنار مطلب فوق، ایمنی این شیشه ها هم عامل بسیار تعیین کننده ای در فرآیند تولید است. شیشه های خودرو باید به گونه ای باشند که در شرایط شکست حداقل خطر و صدمه را برای مسافرین داشته باشند. آمار نشان داده است بیشترین احتمال وقوع ضربه از سمت جلو خودرو می باشد و بر اثر اینرسی خودرو تمامی سرنشینها به سمت جلو پرتاب شده و احتمال خروج خودرو و یا ورود شی خارجی و وقوع صدمات بعدی می رود. در صورت شکست نباید آسیبی به سلامت جسمی و بالخص قوه دید راننده برسد. مجموعه این الزامات با تولید شیشه های لمینت به صورت مؤثری محقق می شود.

علاوه بر این، شیشه های خودرو باید از تابش مستمر اشعه های مضر UV به داخل خودرو جلوگیری کنند و با کاهش انتقال انرژی خورشیدی به داخل خودرو بار کولر را کاهش دهند. شیشه هایی با مشخصه سولار (Solar) از این دسته هستند.

در تولید شیشه های لمینت علاوه بر مراحل برش، سنگ زنی لبه ها، شستشو، خم با دستگاههای تمام اتوماتیک، به مرحله های اضافه تری مانند طلق گذاری، وکیوم، پخت توسط اتوکلاهای پیشرفته نیاز می باشد.

امید اصفهان مفتخر است از ابتدای فعالیت تا کنون تولید داخلی این نوع شیشه های ایمنی را بر عهده داشته و توانسته است با استفاده از مدرن ترین تکنولوژی روز دنیا و مجرب ترین تیم فنی، نیاز بازار را در بخش های صنایع داخلی خودرو و بازار پس از فروش و یدک مرتفع نماید.

 

طراحی و پیاده سازی توسط : دیجیتال مارکتینگ یلدا